CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

måndag 29 juni 2009

Dag 158

Hejsan alla.

Ska väll försöka mig på ett "vanligare" inlägg idag efter vad som varit här i helgen. Men jag har verkligen berörts som sagt.

Annars i mitt liv då? Jag jobbar ganska mycket fram till den 27:e. Gick av i fredags morse, var hundvakt mellan fredag och söndag åt min familj då föräldrarna var iväg på festligheter både fredag och lördag, och min bror på peace and lovefestivalen. Var riktigt trött i fredags eftersom jag började storstäda det första jag gjorde när jag kom hem från jobbet. Sov några timmar och sen kom mamma och pappa över med Zelda. Men var så mysigt så, blev mycket promenader. I lördags började jag och Jonas med att vaccinera oss inför Thailand. Gick väldigt smidigt och bra, för att jag och Zelda sedan skulle åka och titta på en kompis spelning i Farsta. Var väldigt trevligt, mötte upp tre andra tjejer från klassen också. Så var väldigt trevligt. Efter det var klockan runt 15, jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta på, men Jonas var på stora Essingen och badade och solade med syster och hennes kille. Jag och Zelda tog en sväng förbi Liljeholmen där jag och Zelda promenerade och hon fick bada en massa. Hon älskar att bada, så hon blev överlycklig! Sedan åkte jag och mötte upp Jonas och co. Blev middag hemma hos Annie och Robin sen på kvällen. Och vi var ute i säkert 6 timmar i bara luften, var mysigt. Så blev nog en hel del steg den dagen. Sedan i går söndag blev jag och Jonas bjudna hemma på middag hemma hos mina föräldar. Zelda blev jätteglad över att få träffa mamma och pappa igen, gud vad hon pratar! Åkte dit tidigt på dagen så vi skulle hinna sola också..tro det eller ej men jag BADADE!..I MÄLAREN!!...TVÅ GÅNGER!!..Fy tusan vad kallt det var..inte mer än 15-16 grader på sin höjd. Inte badat i Sverige på flera år, kan inte minnas sist, inte haft så mycket tid tidigare heller, eller vart bekväm med mig själv. Var inte det nu heller, men pallade inte bry mig. Men var jäkligt skönt när man kom upp ur vattnet i den varma luften och solen. För det var ju riktigt varmt, och jag njuter av att vi har solen och detta väder nu. Som man har längtat! Var en jättegod middag också, så inte helt fel. Mina föräldrar har införskaffat sig en luftrenare, men får låna den ett tag nu för att se om det blir någon förändring i vårat hem angående damm osv. Jag dammar ju typ 10 ggr i veckan om inte mer. Helt sjukt verkligen! Vet inte om det har att göra med att vi bor i stan och jättenära hornsgatan, men det är jobbigt när det samlas såna enorma dammlager.
Mina föräldrar har också införskaffat sig en ny båt nu, fick den andra såld direkt och var idag och hämtade den nya nere mot Söderköping. Så förhoppningsvis blir det lite båtfärder ut i Stockholms Skärgård i sommar *myyssigt*. Inte varit ute med gamla båten heller på många år sedan jag jobbat så mycket om somrarna tidigare. Får bli ändring nu!

Idag måndag var det dags för jobb igen. Jobbar bara idag och i morgon och sen är det dags för ledigt i fem dagar till. Ska bli skönt!:)...Blir väll lite mer sol och bad..inte råd med så mycket dessa månader fram till den 25:e juli. Eftersom jag är student lever jag just nu på skatteåterbäring och semesterersättning..så det är inget leva livet dessa två månader. Men förhoppningsvis blir det bättre den 25:e juli och när vi åker till Thailand:).

Har dealat lite med vårt gym också, World Class..våra gymkort går ut nu i augusti, så de ringer och ger erbjudande för att ha kvar oss som kunder. Vi betalade över 6000:-/kort förra året, i studentrabatt!! Kostar 8000:-/kort annars..nu fick vi ett kanonpris på 3200:-/kort för 16 månader!! Förra var för 12 månader. Så det känns ju riktigt bra, blir ett snitt på 199:- i månaden. Vi fick också ett varsitt solkort värt 600:-/styck. Vi får fortsätta använda våra erbjudanden och coachingtillfällen som vi inte använt, plus att jag får frysa kortet i två månader om jag måste upp till Norrland igen och ta ett par kurser. På så sätt känns det ju som att man får tillbaks lite på den summan man la ut förra året, för jag tyckte verkligen det var mycket pengar för ett kort. Jonas betalade 825:- extra också och får då träna på gymet som ligger nere i slussen. Så tyckte det var schysst..inte många företag som förstår det där med att man tjänar på att ha kvar befintliga kunder än att satsa mer på nya...tur att ngn gjort det iaf;).

Annars är det väll inte så mycket som hänt, denna diet...vad fan! Motivationen nu under sommaren är ju sämre än sämst..men nu börjar det dra ihop sig för Thailand. Så juli månad blir faktiskt hårdhandskar, fram till avresa.

Jag hoppas att ni har det bra. Har märkt att det inte bara är jag som är dålig på att uppdatera bloggen iaf..många som gör det mer sällan än vad som brukades..men vi är väll alla inne i bloggtorka litegranna.

Sköt om er sålänge så hörs vi snart!

Många kramar

1 kommentarer:

Fidde sa...

Hej jag vet det är ofattbart att han ör död...ush...skönt att du mår bra =)
Jag kör helfart nu o som först nu funkar de väldigt bra...=) Njuter av naturdieten hehe...=)

Ha de bäst nu

kjam