CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

söndag 28 juni 2009

Kan fortfarande inte förstå...

att King Of Pop är borta. Jag har verkligen reagerat starkt över hans bortgång, tårarna kommer om och vartannat. Vi kommer aldrig få denna typ av musiker igen, han skapade så mycket och lämnade såna spår efter sig.

Mina tankar har inte kunnat slita sig från detta, hans musik går här hemma och på datorn. Sen tycker man givetvis att det känns dumt att det ska krävas en så stor artists liv för att det ska komma fram hur stor, beundrad och begåvad han var. Att det inte kunde getts honom tidigare och oftare under hans livstid. Istället har det sedan 1994 bara varit skriverier och han har haft många i världen mot sig. Men nu efter hans död kommer det gå mycket i pasé, för folk kommer komma ihåg honom för det storartade han gjorde, det vill säga musiken med hans idéer och nytänkande och hans sätt att uttrycka sig, med både kropp och röst.

Det är svårt för människor som oss att ens försöka sätta sig in i hans livssituation, men alla har kunnat se hur tufft han har haft det och vad han har gått igenom. Han sa vid en intervju en gång att han var världens ensammaste människa. Han hade ju ingen normal barns uppväxt, barn var de som kanske var uppriktigast och som inte spelade ett spel mot honom. Sen kommer vuxna med i bilden som ser chanser till att utnyttja hans situation och status. Man vet inte vad man ska tro på, men jag vet att han var en av tidernas största artist, och en artist med sådan klass kommer vi inte få tillbaka. Men jag är glad att jag har varit med och sett hans framgång och tagit del av hans musik. Det var trotts allt hans musik man växte upp till och som man alltid avgudat. En artists verk man inte tröttnat på.

Tycker det är synd att han inte fick utföra sina 50 konserter så han än en gång hade fått påminnas om hur stor och omtyckt han var, jag tror han hade behövt det. Han levde trotts allt för att uppträda på scenen. Att han fick känna trycket av fan skaran och veta att alla verkligen har berörts och att han gett en värld så mycket. Jag tror han visste det, men eftersom det var många år sedan sist han gjorde en stor uppvisning kan en påminnelse alltid göra sig behövd. Därför hoppas jag innerligt att vart han än må vara kan se och höra hur många som berörts av hans bortgång och hur fantastisk alla tyckte han var.

Jag hoppas och tror han förstod att han var en väldigt älskvärd och underbar artist som kommer lämna många avtryck efter sig.

Michael Jackson - The King Of Pop

En legend och geni som alltid kommer leva kvar inom och med oss!

1958 - 2009














1 kommentarer:

Linda sa...

Jag med gråter och ryser om vartannat. Jag har oxå hyllat KUNGEN i min blogg. Denna fantastiska artist! Ingen kommer någongsin att kunna göra det han gjort nånsin igen.
Jag har hyllat honom hela helgen genom att läsa, skriva, tilla och framförallt genom att spela hans musik på högsta volym :-)
WE LOVE MICHAEL!!!

Må han nu få den vila och frid han aldrig fick i jordelivet.

kram kram