CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

lördag 4 juli 2009

Dag 163

Lördag var det då och jag har nu varit ledig sedan i onsdags morse. Dock så har min ledighet inte riktigt blivit som jag hade tänkt det. I onsdags morse så bestämde jag mig nämligen för att gå till läkaren för mina magsmärtor har varit hemska. De tog prover och visste inte vad det kunde vara då jag har som ont i hela magen, över naveln och på båda sidorna. Dock sa proverna ingenting heller utan var normala. Men fortfarande idag har jag fruktansvärt ont, så jag har haft det ganska länge nu. Men jag skulle avvakta till i mitten av nästa vecka, har det inte gått över då så ville dem att jag skulle komma tillbaka. Jag hoppas det blir bättre snart, för jag har verkligen ont. Det värsta är när mina krampattacker kommer som håller på i några minuter. Annars kommer och går den andra smärtan hela tiden, men det känns alltid något. Det är läskigt också när jag får ont i hjärtat samtidigt, men han läkaren sa att hjärtat lät bra. Antagligen är det ingenting, men man blir ju lite nojig när man inte haft det så tidigare.

Men sedan i onsdags då har min sömnrytm varit såå dålig, vände på dygnet då jag inte kom iväg ifrån läkaren förens sent. Sen har min magvärk varit med mig. Men jag träffade ändå en kompis i torsdags, vi åt frukt och gjorde kycklingsallad..så solade vi och snackade, fick lite färg ändå. Men var väldigt trevligt. Vi var hemma hos mina föräldrar som är bortresta nu på en liten långweekend. Annars har det varit väldigt lugnt, men det är på grund av sömnen mest. Somnade aldrig i natt heller, somnade 9 i morse! Sprang fram och tillbaks här hemma under natten..fy vad jobbigt det är när man inte kan somna. Ska faktiskt ta en sömntablett i natt, det är något jag aldrig gör...men prövade dem en gång i tiden, tog en tablett, men var inte min grej!..men som nu är det nödfall! Måste vara pigg i morgon och komma upp i tid så jag får lite uträttat. Vi är även bort bjudna på kräftmiddag i morgon, och sen är det till jobbet på måndag igen *trist*..men det verkar inte som det ska bli något jättebra väder nästa vecka, så då kan man lika gärna jobba..dock hoppas jag att nästa helg blir bra då jag är ledig;)....vi får väll se!

Med maten annars går det hyggligt, jag började i tisdags och det har fungerat bra! Funderar på om jag ska ta två naturdiet och en sallad varje dag eller om jag ska ta 3 eller 4 naturdiet. Ni som går på naturdiet..håller ni er till 3 för att försöka hamna i ketonfas eller blir det 4? Nyfiken bara. Nu när jag har haft ont i magen har jag inte kunnat äta lika mycket, inte varit lika sugen på mat heller.

Men det är svårt att dras med detta suget som man ständigt har i vanliga fall, jäkla pepsi max som jag blir så lätt beroende av..avväjning behövs på det och socker likaså! Det skulle vara något, och jag försöker..svårare än man tror...men jag är väldigt motiverad igen, det känns bra...leva hälsosamt och träna är det bästa..man bör inte se saker som förbjudet...man bör unna sig ibland, dock svårt att hamna på samma bana igen iof..men jag tror på att leva hälsosamt, välja sina tillfällen och sen gå tillbaks till sin vardag. Och det är vardagen man måste förändra, festtillfällen har man rätt till!

Nu svävar jag ut. Dags att bryta;).

Hoppas allt är bra med er..ni är så duktiga!

Många kramar

2 kommentarer:

Linda sa...

Hej gumman...

Jag har kört 3 men jag ska försöka med 4 nu istället. Börjar imorgon måndag och ska köra i två veckor...

kram kram

Lena sa...

Jag har ingen erfarenhet av Naturdiet, men är det inte viktigt att du får i dig alla näringsämnen? Kolla hur många kalorier du får i dig på en dag inkl. salladen. Annars kan jag bara säga kämpa på och lycka till. Kramar