CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

tisdag 7 juli 2009

Dag 166

Då var det tisdag och här sitter jag på jobbet igen. Såg faktiskt minnescermonin för Michael Jackson på aftonbladet.se..såå glad var jag att de visade det och att jag hade möjlighet att se det mesta här på jobbet! Ingen kommentator heller, precis som jag vill ha det! Mamma tyckte att de hade sagt en massa konstiga kommentarer kommentatorerna på tv4, att vissa saker inte var värda att nämna på en minnescermoni för någon som gått bort, vissa saker som inte var relevanta. Tråkigt att jag jobbar idag bara så jag missade filmen i eftermiddags som jag inte sett på många år, samt dokumnetärerna i kväll..men jag har en underbar familj som spelar in det åt mig! Alltihop från tv4 idag!:). Så någon dag här blir det en hel eftermiddag/kväll med kungen av pop! Tycker iaf att cermonin var jättefin, den berörde verkligen..jag sa till mig själv hela tiden att jag inte fick börja böla här bakom receptionsdisken..tårarna låg kvar i ögonen och grumlade, men när dottern sa de sista orden så brast det ju direkt! De söta rara barnen som varit ifrån rampljuset, man har bara sett ett par bilder av dem och idag så fick man se och höra mer av dem än man tidigare gjort. Det var fint, riktigt starkt och vackert. Nu får vi leva med alla fina minnen och all musik han lämnat efter sig! Det ska vi njuta av! Jag hoppas han är på ett bättre ställe nu! Vi ska alla minnas honom.


Det var mycket fina tal på cermonin, tycker det här var bra sagt bland annat:


Kongressledamoten Shiela Jackson från Texas, säger:
– Den amerikanska konstitutionen säger att människor är oskyldiga till dess motsatsen är bevisad.


I MJ:s fall tycker jag det var bra sagt och att det kom fram! Hon var den enda som nämnde något om brottsanklagelserna, och dessa ord räckte!


Ja slutsatsen iaf: Jag tycker cermonin var jättefin, alla har verkligen visat sitt stöd och sina känslor gentemot Michael Jackson:s bortgång och det han åstadkom. Nu ska alla minnas honom och det han gjort, för det kommer aldrig glömmas bort!

För att också nämna lite annat så har dagen varit bra, gick upp vid 16.30 och ut genom dörren 17, så det var snabba puckar. Inte hunnit hända så mycket mer, blir så när man jobbar. Köpt med mig en sallad till jobbet, och sen har jag två naturdiet.

Blir nog bra!:)

Hoppas det är bra med er alla!

Kramar

0 kommentarer: