CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

fredag 31 juli 2009

Dag 189 (torsdag;)

Ja då har man smygstartat semestern ganska bra tycker jag. Gick av i onsdags morse..natten gick jättebra, men under natten kom känslan av att jag skulle ha semester och då gick allt så lätt. Men det var lite vemodigt och säga hej då till all trevlig personal. Men men, kanske ser dem vid ett annat tillfälle om jag kommer tillbaks och jobbar:).

Annars i går onsdag så blev det städning och handling direkt när vi vaknade, sedan kom Kim och hans nya tjej Therese förbi på middag (kycklingsallad, potatissallad och baguette). Var jättetrevligt, god somrig mat med vin..för att sedan bege oss ut för att spela bowling..ja jag kom sist som vanligt, men det är okej;)..det är kul iaf, hehe..bara man inte jämför sig med far sin, han spelade i SM när han var yngre..haha:)..efter det begav vi oss till en jättemysig uteservering på en stor balkong och drack goda drinkar..så kvällen startade vid 18 och tog slut vid 00.30..men det var alldeles lagom och väldigt trevligt:).

Sedan idag kom inte jag och Jonas upp förens jättesent..närmare klockan 13.00..men det var väll sömnen jag tog igen antar jag efter nätterna och lilla sömnen igår..men väl uppe så drog jag och Jonas iväg för att shoppa lite..eller det var ju främst jag som skulle shoppa lite. Hittade lite plagg, men hade hoppats på lite andra plagg som fler klänningar för exempel..men nu har höstkollektionen kommit, så nu blir det mer höstplagg..men ja, får väll se om jag hittar ngt mer innan jag åker. Annars får jag leva på det somriga jag har i garderoben till Thailand..helt sjukt..nu är juli slut..vart tusan tog sommaren vägen?? Säger samma sak varje år, och jag ska göra så mycket under sommaren..men när man väl ska börja uppleva den känns det som att den är slut..men men, får väll köra på en bättre sommar 2010 då kanske?;) ( = kommer säga samma sak nästa sommar)..man jobbar ju så mycket, så blir inte så mycket annat..hårt att vara student..men jag ska ju faktiskt iväg på semester, bara att hoppas på att vädret är bra där borta..skulle inte förvåna mig om det blir högsommar här när jag åker och regn där borta. Skulle bli min vanliga otur..men håller tummarna:).

Så detta shoppade jag...köpte ny bikiniunderdel, helsvart..kanske går ihop med den svartvita jag behåller från ellos (se nedan)..sen blev det ett par nya pjucks..vad tycker ni? Ny svart bh från twilfit, nya strumpbyxor, ny ögonfransböjare, kajal, snoddar, nya leggings och tre långarmade tröjor..fan, skulle vilja köpa en ny jacka..såg massa snygga ute, men får vänta på nästa lön..blir nog en kort skinnjacka med lite mudering..klassiskt och snyggt..har hittat en jag vill ha, 900:- kostar den..så som sagt, nästa lön!:)

Här är bikinisarna jag beställde..och överdelarna sitter hemskt verkligen..inte gjort för mina bröst..den sprakliga underdelen gillade jag okej, men den har jag inget som matchar med..så den får nog åka tillbaks med överdelen..så det lutar mot att jag enbart behåller den vitsvarta överdelen.

Här är lite skor jag köpt i sommar som jag inte visat (de i mitten köpte jag idag)..och inget par av dem har jag använt än..fy mig, de måste användas innan sommaren är slut..men de jag köpte idag sa hon i affären att de kan jag avvända i höst, eller jag frågade eftersom jag inte ville köpa dyra skor och inte kunna ha dem i höst..men det är trenden att höstskorna ska vara lite öppna..så det var ju tur;)...Jag blir så glad när jag hittar skor då jag har stora och breda fötter..nackdelen i detta fallet är ju att jag inte är van vid att gå i så höga klackar, så jag måste ju träna! Tycker ju att det är så snyggt, därav att jag inte använt de första jag köpte. Har ett lager med klackskor hemma, men som sagt..måste vänja mig vid att knata runt i dem först! Haha:).

Jonas drog sedan iväg vid 17 och skulle träffa sin syrra över middag, jag fortsatte shoppa lite..när jag kom hem drog jag och solade och handlade..väl hemma igen så bakade jag en frozen cheesecake som jag ska ha med mig i morgon på lite tjejgalej hemma hos mamma..vi ska dricka strawberry daquire till fördrink, grillat till middag och så min lilla skapelse till efterrätt..tror vi blir 8-9 stycken..en av mina barndomskompisar ska vara med också (våra föräldar är bästa vänner, därav har vi blivit bra vänner)..så vi ska parta lite med våra partymorsor..blir kul!:)

Sen var klockan 21, och jag hade inte ätit någonting..en naturdiet till frukost..så träna mage och en dusch och Jonas köpte mig en pizza..men utan ost såklart! Jag har aldrig ost på pizza, folk tycker jag är lite knäpp..men jag tycker det är godare utan och mycket hälsosammare blev det helt plötsligt!:) Annars har jag surfat runt lite och läst mer om Thailand, försöker se vilka platser vi ska besöka..men Krabi och Kata beach lutar det mot iaf när vi är på södra sidan..kanske phi phi islands om vi hinner också..sen blir det bangkok och mammas och pappas hus i hua hin..kanske vi hinner allt detta på 16 dagar;)..återstår att se:)..andra förslag på ställen kanske?

Skulle hunnit med och träna idag, men så blev inte fallet..men i morgon ska jag köra bodypump..ska bli såå härligt!:D

Ska väll hoppa i säng strax!
Hoppas ni haft en härlig dag och att helgen blir trevlig.

Många kramar.

2 kommentarer:

Lena sa...

Låter som du är väl förberedd inför Thailand. Du kan ju handla somriga kläder därnere också!! Min helg har mest bestått i att hålla koll på nya och gamla katten :) Kram

Emma sa...

Heej gumman :)
Allt bra med dig?
Guud vad roligt att du snart åker till Thailand, jag är så himlans avis! Skulle ju ha åkt till Turkiet, men blev tyvärr inget :(

Ne att jag mådde dåligt hade med kosten och träning att göra bla.. men jag hoppas det ska bli bättre nu :)

Nja jag har mest jobbigt hela sommaren :P Träffat vänner och så.. varit på Öland lite med :)
Själv då? :)

Kramar!