CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

fredag 7 augusti 2009

Thailand...here I come...

sooon:)...torsdag var det då, eller nu är det fredag, klockan är ju snart 04 för tusan..hållt på heeela dagen!!!

Har inte skrivit på en vecka såg jag..inte hänt så jättemycket ändå, vi har förberett Thailand en del. Var på tjejmiddag hos mamma förra fredagen, och det var verkligen jättetrevligt! Hade en kompis hemma från USA också, förstod inte alls vad hon gjorde hemma..men det var ett dödsfall till en nära anhörig..så det var ju väldigt tragiskt..men det var väldigt trevligt att träffa henne. Saknar henne! Hon kommer tillbaks i januari igen.

Jag hade ju råkat bita mig i läppen förra veckan, och det rejält..detta blev ett stort sår i munnen som jag verkligen led av i över en vecka..nu har det värsta gått över, men drack bara med sugrör och kunde knappt äta...Jonas drabbades han av enorm tandvärk här om dagen, så han fick en tid igår..så där var vi med båda fruktansvärt ont i munnen..haha.

Middag hos mamma och pappa igår, jättetrevligt var det! En liten avskedsmiddag innan Thailand, satt vi ute och kollade ut över mälaren när alla båtar gick förbi. Vi var där ända till 23.00 och satt ute hela tiden. Men man märker nu hur fort det blir mörkt nu på kvällarna, och lite kyligare..men det är fortfarande mys och det har varit fantastiskt väder här i ett par dagar. Säger det, när vi åker kommer värmen hit;)..men vi får miljöombyte och uppleva fantastiska små äventyr, och det ska allt bli härligt och roligt!

Idag vaknade jag och Jonas inte förrens strax innan 13..någon idiot som står och skriker på gatan och beter sig som ett psycho..riktigt läskig var han, han var på väg att börja slåss med en människa, och han jobbade med att tömma glas i alla byggnader..har för mig att jag har hört honom ryka ihop med någon annan för typ ett halvår sen, var typ samma grej.

Men vet ni vad jag gjorde idag?! Jag fick en epilator för typ 9 år sen av min pappa som jag hade tjatat så mycket om, men det gjorde så fruktansvärt ont att jag aldrig ville använda den igen. Men sen på middagen i fredags så sa Sandra (barndomskompis) att hon köpt en sån och använt, och jäklar vad skönt att typ aldrig behöva raka benen efter det. Man håller efter det eftersom bara och så slipper man att raka dem hela tiden eftersom man drar ut alla hårrötter. Sen peelar man benen på kvällen så man slipper inåtväxtra hårstrån. Jag stod med det där i 2.5 h efter jag vaknade, fy helvete vad ont det gjorde...men vilket resultat! Får vi se hur länge det håller..jag gjorde det under armarna också..aj aj..men tada, what a result..skulle skippat peelingen där dock, blev väldigt rött efter den..sandra hade också gjort det, hon har inte rakat sig under armarna på 1.5 månad sedan dess..får se hur länge det håller, spännande:)...men just nu gör det ont som sagt eftersom jag peelade mig under armarna, man får vara försiktig där vid den tunna huden.

Annars var jag och Jonas iväg och handlade lite prylar att ha med, skickade tillbaks bikinidelarna till ellos jag inte skulle behålla och sen har vi pulat här hemma för fullt..Massa musik och filmer är med! Det har jag ägnat mycket tid åt här i dagarna, väldigt viktigt! Som vanligt när jag packar så är det typ en väska elektronik som ska med, men är beroende..hehe...städat här hemma, tvättat, fixat ännu mera..helt slut...ska hoppa i säng här strax så vi får fem timmars sömn ungefär så vi ska kunna somna på planet i morgon, planet går 14.30..vi landar 05.50 i Bangkok lokal tid..då är klockan runt 01.00 i Sverige..så det är som att starta dagen mitt i natten om vi inte får någon sömn..men vi får väll se hur det går med det.

Har försökt få tag i mina lärare också angående praktiken till jag kommer hem..de ska vara tillbaks nu, men ingen svarar någonstans..jag blir tokig verkligen! Jag har sån ångest att åka iväg nu och ingenting är klart..så jag har fyllt på skypekontot med pengar, och måste se till att ha internet på de hotellen vi är så jag kan kolla mail och ringa om det ska vara så tills allt är klart.

Vi bokade hotell igår också på ett fyratjärningt hotell för 178:-/natten..bra pris!!..fördel med att åka när det är lågsäsong:).

Nu är det fint och städat här hemma och det känns bra, det kommer vara folk här hemma från och till nu när vi är borta...eventuellt i helgen ska min gudfar och hans fru bo här när de hälsar på hemma hos mamma och pappa och sova här..han är allergisk mot katter, så bättre att han slipper sova med dem då..och nästa helg kommer Jonas pappa och ska sova här hela helgen då det är midnattsloppet..plus typ 4-6 kompisar som också ska springa..duscha, käka och dricka lite:)...målgången är på gatan bredvid, så det är nära och bra. Jonas skulle också sprungit, plus mina föräldrar..men vi är ju i thailand nu och mina föräldrar hade råkat dubbelboka..men de hade köpt biljetterna, så lite onödiga pengar.

Nej, nu måste vi sova..men jag kommer ha internet, så kommer säkerligen kika in medan jag är där borta:).

Hoppas ni får det kanon här i Sverige nu!!

Många kramar till er!!

3 kommentarer:

Hanna sa...

Ha en underbar semester, jag kan inte nog erkänna hur avis jag är på dig... ta en massa bilder. Vill se lite Thai bilder och få lite thai känsla igen.


KRAM på dig!!!

Hanna sa...

Hoppas ni har det bra i Thailand, här hemma i Sverige är det mesta sig likt = )

sola och bada lite för mig med och ta en iskall Chang = )åå längtar tillbaka.

njut nu av semestern ordentligt = )

kram

Hanna sa...

Ne, nu får du allt ta och komma hem igen så man kan läsa din blogg igen...!!

hoppas allt e fint

Kram