CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

söndag 4 oktober 2009

Söndagsångesten

Hejsan allihopa

Nu var det några dagar sedan man skrev igen, men dagarna bara försvinner, hänger inte alls med. Men helgen har varit lugn och lagom. I fredags så var jag och Jonas ute på stan, mötte upp mamma också och vi köpte doppresent. Blev en jättesöt liten klocka, man måste ju ha en första av en sån också;)..tänkte att ingen annan ger det, man brukar ju få allt det "vanliga" annars på dop. Men det blev bra, nya kläder till Jonas och något plagg till mig. Men var trevligt, sen på kvällen var jag hemma hos mamma och pappa på middag, och det var mysigt och trevligt:)...Och igår lördag var jag först och klippte mig, toppade och klippte upp det. Blev ändå en bit av håret som rök. Klippte mig för mindre än två månader sedan, men mina toppar ser förjävliga ut snabbt, det ser en aningen risigt ut. Men nu är det bra igen:)..får lära mig ta hand om håret, har ju produkter här hemma för åtskilliga tusenlappar, kanske ska lära mig att använda dem också;).

Men dopet sen var trevligt, en väns lillasyster som fått barn. Men växte upp under många år med den familjen så var jättekul att se alla och träffa dem igen. Blir inte så ofta tyvärr. Men Theodore som döptes är ju bara för söt alltså, riktig liten gobit!:)..var hemma i skaplig tid, hade lånat mammas och pappas bil och stannade hos dem en stund när jag lämnade bilen. Sen hem vid 21 för att se film med Jonas.

Nu är det söndag och ångesten faller sig på att man ska tillbaks till vardagsrutinerna igen. Och att komma in i denna halvfart går ju verkligen åt fanders, varje dag ger jag ett nytt försök men så tabbar jag mig och så blir det fel..allt går åt fanders..sagt att jag ska komma iväg och träna också typ varje dag denna vecka, gått åt fanders det med..h*lvete...problem och åter problem som jag bara har mig själv att skylla..sen har man ångest när xtravaganza drar sina pengar varje månad från kontot..och då är jag på ett möte en gång i månaden nu, känns inte så värt sina pengar må jag säga..men men.

Jag hoppas jag kommer in i detta och kan börja snart! Vill ju, men tid och ork begränsar mig lite..måste ta tag i mig själv nu! Bara gå in för det, de första dagarna är alltid värst..hmm..fyller år på fredag också, vet att det blir en helg med mycket gott...jag kanske kan köra fram tills dess iaf? Göra ett försök bör jag iaf!

Hoppas ni haft en trevlig helg.

Kramar, Anna

2 kommentarer:

Linda sa...

Hej Anna,

TACK för tipsen... Gossip Girl följer jag redan, LÄNGTAR till ny säsong som börjar 18 okt!! :-)
Jaså Entourage säger du... är den i samma stil som One tree osv? Har inte hört talas om den faktiskt.

Hoppas du mår väl??
Jag har tjockisångest :-/

kraaaaaaaam

Linda sa...

Hej gumman,

Jag går inte ens på mötena... har inte varit där på flera månader, så de där JÄVLA 599 kr i månaden som dras kräks jag på. Jag har även sagt upp mitt medlemsskap men de VÄGRAR skicka en bekräftelse till mig... Jag har tjatat i 2 v nu :-S Är såååå arg på dem. Jag vill inte ha med dem att göra...

Skönt att du kom iväg o tränade. Jag spinnar också järnet, men eftersom jag legat sjuk i influensa nästan en vecka så har jag kommit ifrån det IGEN, usch. Men ska köra på ons igen.

Jag har börjat på HELFART idag igen... ska köra 20 dagar (-1 på lö när jag ska på 30-årsfest)... målet är 8 kg på dessa dagar, har gått upp 6 kg sen i juli så måste ha bort igen... sen efter de 8 är det BARA 12 kvar till MÅL... Men det är satt till 31 mars.
Helfart suger, men det märks att man måste ta till det för att få vågen att röra sig.. iallafall jag :-(

Kram o ha en bra dag